Наш арсенал: Caracal

 


У найсвіжішому пакеті німецької військової допомоги для України фігурують вісім тактичних автомобілів Caracal. В принципі, не новина – перші п’ять таких машин були заявлені в пакеті військової допомоги ще в листопаді 2023 р., ще двадцять – в лютому 2024-го. Однак досі мені не траплялись фото/відео використання «Каракалів» Силами оборони України. Може, їхні поставки ще не почались. А може – застосовуються вони такими структурами, які не прагнуть пі-ару.

 

Отже, що це за машина – Caracal? Перш за все, це виріб достатньо новий. Це тактичний повітрянодесантний автомобіль, створений для армій Німеччини і Нідерландів. При цьому постачання «Каракалів» бундесверу має початись тільки у 2025 р. – тобто, Україна стане (сподіваюсь, вже стала) першим експлуатантом таких машин. Рішення, в принципі, цілком логічне – де ж іще провести повноцінні випробування нової бойової машини, як не на російсько-українському фронті?


 

Caracal створений концерном «Рейнметал», конструктори якого взяли за основу одну з найбільш популярни (і найкращих) платформ у своєму класі – джип «Мерседес-Бенц» G. В даному випадку – серії 464, з шестициліндровим рядним дизелем ОМ656 потужністю 250 к.с. і крутним моментом 600 Нм. Коробка передач – Mercedes-Benz 9G-Tronic. Машина розганяється на шосе до 140 км/год, а водночас відзначається доброю прохідністю. Вона може долати підйом у 60%, брід завглибшки 70 см, вертикальну стінку заввишки 33 см та рів завширшки 50 см. «Каракал» має довжину 4350 мм, ширину 1810 мм і висоту (по кузову) 1850 мм. Максимальна маса машини сягає 4900 кг, але для перекидання повітряним шляхом вона не має перевищувати 4400 кг. Гелікоптер CH-47F, який у майбутньому замінить в люфтваффе старенькі CH-53G, може перевозити у вантажній кабіні одразу два «Каракала». Вантажопідйомність «Каракала» – 1500 кг.


 

Кузов для «Каракала» спроєктований спеціалізованою фірмою ACS (Armored Car Systems – запам’ятайте цю назву; коли дійдуть руки до опису німецьких бронеавтомобілів, ми про неї ще згадаємо). Він назагал типовий для автомобілів подібного призначення: спрощеної конструкції, без шиб (крім лобових), з мінімалізованими дверцятами, але водночас – з безліччю різних фіксаторів для розміщення спорядження, потрібного в рейдах. Кузов модульний, і зібраний на болтах – задля спрощення реконфігурування і (в разі потреби) заміни пошкоджених елементів. В тій конфігурації, яка досі «світилась», кузов вміщає чотирьох осіб, а в задній частині має невелику вантажну платформу. На даху – універсальна турель під монтаж озброєння (до 12,7-мм кулемета включно).

 

В особі «Каракала» наші підрозділи спеціального призначення отримають сучасний рейдовий автомобіль – потужний, високопрохідний і міцний. Ніша таких машин в нас досі не закрита – а вони потрібні!

 Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"