"Сармат-3"

 





23 жовтня на території Курської області (в населеному пункті Глушково) був знищений перший бронеавтомобіль ЛСТС-1944 «Сармат-3». Повідомили про це самі лаптєногі, причому в сюжеті прокоментували кадри зі знищеним «Сарматом-3» як «унічтоженний броневік укрАінской ДРГ». Та правда одразу ж вийшла назовні – тим більше, що лише за кілька днів до цього пропагандони гордо демонстрували зображення цієї ж машини, наразі досить рідкісної. Що ж це за машина, і де поділись перший і другий «Сармати»?

 

Історія цієї родини легких автомобілів і бронеавтомобілів, які в лаптєстані класифікуються як «льогкіє спєциальниє транспортниє срєдства» (звідки й абревіатура ЛСТС), почалась в середині минулого десятиліття – тобто, приблизно десять років тому. У той час міністерство нападу ри-фи дійшло висновку про необхідність розробки нового покоління легких автомобілів-всюдиходів. Ці машини мали значно підвищити мобільність підрозділів під час виконання бойових завдань.

 

Розробкою нових всюдиходів зайнялася ціла низка запорєбрікових організацій, і серед них – московське конструкторське бюро «Тєхніка». Воно розпочало створення машини-баггі під робочою назвою «Сармат-1». Роботи велися власним коштом, але за технічним завданням від міннападу та під його контролем.

 

Вважається, що розробка проєкту «Сармат-1» завершилась десь у 2016 р. Чиновники міннападу подивились презентації, схвалили проєкт, але прохання «дайтє дєнєх» для виготовлення прототипу проігнорували. Чому? З причини «нізкопоклонства пєрєд Западом», а точніше – використання у проєкті «Сармату-1» цілої низки імпортних західних комплектуючих. За умов агресії проти України узалежнюватись від поставок з цивілізованого світу видавалось нераціональним. Тож потенційний замовник скомандував – «пєрєдєлать!».

"Сармат-2"
 

У 2017-2018 рр. був спроєктований «Сармат-2» - він же ЛСТС-1943. Прототип цієї машини показали публіці на шабаші «Армія-2018». Машина важить 2,1 тонни, а вантажопідйомність становить 600 кг – тобто, грубо кажучи, чотири бійці зі спорядженням і боєкомплектом. Привід на усі чотири колеса, підвіска пружинна, а двигун – скрєпний ВАЗ-2123, бензиновий, потужністю 105 к.с.

Броньований варіант "Саомата-3"
 

Дальшим розвитком став ЛСТС-1944 «Сармат-3» - машина більша і важча. Потужності двигуна від «Ніви» вже не вистачало, тож її обладнали китайським дизелем, який видає 153 к.с. В першому, неброньованому, варіанті, який з’явився у 2019 р., «Сармат-3» важить 3,5 тонни і може перевозити вісм осіб (вантажопідйомність – 1500 кг). Згодом його трансформували в бронеавтомобіль з чотиримісною кабіною і невеликим неброньованим багажником за нею. Саме така машина і була знищена на Курщині.

 

У 2021 р. всюдиходи «Сармат-2» та «Сармат-3» були включені до дослідно-конструкторської роботи під шифром «Стрєла», метою якої був пошук нового всюдихода для стройових частин. У рамках цієї роботи машини від «Тєхніки» мали конкурувати з іншими сучасними розробками від інших організацій.

 


Машини "Сармат-2" на навчаннях "Запад-2021"

У тому ж 2021 р. міннападу ри-фи замовило та отримало партію машин «Сармат-2». Цю техніку передали до частини повітряно-десантних військ. На навчаннях «Запад-2021» демонстрували перевезення чотирьох таких машин вертольотами Мі-8 на зовнішній підвісці. У 2022 р. всюдиходи «засвітились» на фронті, де випробувались у реальних бойових умовах. Однак якогось суттєвого поширення вони не набули. А минулого року на фронті почали мелькати і поодинокі «Сармати-3» - в броньованому варіанті. Наскільки можна судити, ця техніка наразі не стала масовою.

 


Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

 

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"