"Сармат-3"
23 жовтня на території Курської області (в населеному
пункті Глушково) був знищений перший бронеавтомобіль ЛСТС-1944 «Сармат-3».
Повідомили про це самі лаптєногі, причому в сюжеті прокоментували кадри зі
знищеним «Сарматом-3» як «унічтоженний броневік укрАінской ДРГ». Та правда
одразу ж вийшла назовні – тим більше, що лише за кілька днів до цього
пропагандони гордо демонстрували зображення цієї ж машини, наразі досить рідкісної. Що ж це за машина, і де поділись перший і другий «Сармати»?
Історія цієї родини легких автомобілів і
бронеавтомобілів, які в лаптєстані класифікуються як «льогкіє спєциальниє
транспортниє срєдства» (звідки й абревіатура ЛСТС), почалась в середині
минулого десятиліття – тобто, приблизно десять років тому. У той час міністерство
нападу ри-фи дійшло висновку про необхідність розробки нового покоління легких
автомобілів-всюдиходів. Ці машини мали значно підвищити мобільність підрозділів
під час виконання бойових завдань.
Розробкою нових всюдиходів зайнялася ціла низка запорєбрікових
організацій, і серед них – московське конструкторське бюро «Тєхніка». Воно розпочало
створення машини-баггі під робочою назвою «Сармат-1». Роботи велися власним
коштом, але за технічним завданням від міннападу та під його контролем.
Вважається, що розробка проєкту «Сармат-1» завершилась
десь у 2016 р. Чиновники міннападу подивились презентації, схвалили проєкт, але
прохання «дайтє дєнєх» для виготовлення прототипу проігнорували. Чому? З
причини «нізкопоклонства пєрєд Западом», а точніше – використання у проєкті «Сармату-1»
цілої низки імпортних західних комплектуючих. За умов агресії проти України
узалежнюватись від поставок з цивілізованого світу видавалось нераціональним.
Тож потенційний замовник скомандував – «пєрєдєлать!».
У 2017-2018 рр. був спроєктований «Сармат-2» - він же ЛСТС-1943.
Прототип цієї машини показали публіці на шабаші «Армія-2018». Машина важить 2,1
тонни, а вантажопідйомність становить 600 кг – тобто, грубо кажучи, чотири
бійці зі спорядженням і боєкомплектом. Привід на усі чотири колеса, підвіска
пружинна, а двигун – скрєпний ВАЗ-2123, бензиновий, потужністю 105 к.с.
Дальшим розвитком став ЛСТС-1944 «Сармат-3» - машина
більша і важча. Потужності двигуна від «Ніви» вже не вистачало, тож її
обладнали китайським дизелем, який видає 153 к.с. В першому, неброньованому,
варіанті, який з’явився у 2019 р., «Сармат-3» важить 3,5 тонни і може
перевозити вісм осіб (вантажопідйомність – 1500 кг). Згодом його трансформували
в бронеавтомобіль з чотиримісною кабіною і невеликим неброньованим багажником
за нею. Саме така машина і була знищена на Курщині.
У 2021 р. всюдиходи «Сармат-2» та «Сармат-3» були
включені до дослідно-конструкторської роботи під шифром «Стрєла», метою якої
був пошук нового всюдихода для стройових частин. У рамках цієї роботи машини
від «Тєхніки» мали конкурувати з іншими сучасними розробками від інших
організацій.
У тому ж 2021 р. міннападу ри-фи замовило та отримало
партію машин «Сармат-2». Цю техніку передали до частини повітряно-десантних
військ. На навчаннях «Запад-2021» демонстрували перевезення чотирьох таких
машин вертольотами Мі-8 на зовнішній підвісці. У 2022 р. всюдиходи «засвітились»
на фронті, де випробувались у реальних бойових умовах. Однак якогось суттєвого
поширення вони не набули. А минулого року на фронті почали мелькати і поодинокі
«Сармати-3» - в броньованому варіанті. Наскільки можна судити, ця техніка
наразі не стала масовою.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете
докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 4731 2196 4166 1818
Коментарі
Дописати коментар