"Корсар" - загадковий БпЛА



Сьогодні в нашій традиційній рубриці «аналоховнєт» - дуже рідкісний запорєбріковий безпілотник, який досі лише один раз ставав здобиччю. До того ж сталося це два роки тому – 9 листопада 2022 р. Мова йде про «Корсар» розробки КБ «Луч» з Рибінська. БпЛА цей приблизно удвічі легший від відомого «Форпоста». Якщо останній – це копія ізраїльського «Сьорчера», то «Корсар» позиціонується як відповідник БпЛА RQ-7 «Шедоу».

 

Проєктування безпілотника БЛА МД (бєспілотний лєтатєльний аппарат малой дальності) почалось ще у 2009 р. Міністерство нападу ри-фи офіційно замовило розробку системи 2НЛ211 з БпЛА «Корсар» 30 липня 2012 р., а льотні випробування дрона почались у 2015 р. 9 травня 2018 р. «Корсар» вперше продемонстрували публіці – в Москві, під час параду пабєдабєсія. Того ж місяця міністерство нападу оголосило, що «Корсар» завершив державні випробування і буде виготовлятись серійно. Під це «Луч» побудував новий завод в Рибінську, розрахункова потужність якого становила 100 БпЛА на рік.

 

«Корсар» - це БпЛА літакового типу з прямим крилом, хвостовим оперенням у формі обернутої літери V, встановленим на двох хвостових балках, і поршневим двигуном з дволопатевим штовхаючим гвинтом. Шасі – колісне, причому ховається в польоті – рішення незвичне для БпЛА такого класу, конструктори яких, здебільшого, не заморочуються з механізмом ховання/випуску шасі. Стартує «Корсар» з пневматичної катапульти, встановленої на вантажівці КамАЗ-53501, а посадка здійснюється на парашуті або ж літаковим способом.


 

Маса корисного навантаження може сягати 30 кг, а серед його варіантів – радар міліметрового діапазону фірми «Фазотрон-НІІР» з антеною у підфюзеляжному обтічнику, комплект фотоапаратів або оптико-електронна головка. На показах перед «Корсаром» іноді викладають малогабаритні бомби, одна підтверджень тому, що з цього БпЛА реально застосовується озброєння, поки нема.

 

Безпілотник має розмах крила 6,5 м, його довжина становить 4,2 м, а висота – 1,2 м. Злітна маса «Корсара» оцінюється приблизно у 200 кг. Тривалість польоту може сягати 10 годин, а радіус (відстань від станції управління) – 120 км. Максимальна швидкість БпЛА становить 150 км/год, крейсерська – 120 км/год. Робоча стеля сягає 5100 м.

 

БпЛА «Корсар» пройшов випробування в Сирії, де один з апартів виконав 28 бойових польотів (по інших екземплярах статистика невідома – а комплекс складається з трьох-чотирьох БпЛА). В Україні ж «Корсар» викоритстовується (використовувався?) дуже обмежено. Крім вже згаданого епізоду 9 листопада, я знайшов лише одну згадку про ймовірне застосування цього БпЛА в російсько-українській війні – в повідомлення аґенції ТАСС від 22 березня 2023 р. Ймовірно, серійне виробництво «Корсарів» досі не почалось, виготовили лише передсерійну партію. Проблема – типова для усього запорєбрікового авіапрому: брак підходящого двигуна.


 

За офіційною інформацією, на «Корсарі» встановлюється двигун АПД-50 потужністю 50 к.с. Але кириличне позначення не має нас вводити в оману: насправді це італійський мотор Zanzoterra 498Hs, який в шишкостані тільки допрацьовують, збільшуючи висотність. В перспективі планувалось встановити двигун Zanzoterra 630Н потужністю 70 к.с., але через санкції обидва ці типи двигунів за порєбрік вже не постачаються. Фірма «Ітлан» з Рибінська (назва якої натякає на зв’язки з Італією) намагалась запропонувати альтернативу – двигун АПД-45 потужністю 60 к.с. У 2021 р. пройшов перший тур його стендових випробувань, але на цьому все й скінчилось. Та час від часу з’являються повідомлення про намір козломордих реанімувати проєкт «Корсара». Тепер в них фігурує 2025 рік. Знайшли мотори в Китаї?

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818

Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"