Legacy 600

 


Сьогодні в нашій рубриці – незвичний персонаж. Літак, який поставив масну крапку в житті маніяка і вбивці, патологічно жорстокого типа євгєнія прігожина, а разом з ним і ще кількох очільників організованого злочинного угруповання «Вагнер», має дивну для скрєпоносців назву – Legacy 600. Чому не Ту-, Іл- чи Як? Річ у тім, що ані в совдєпії, ані в нинішній немитій машини такого класу, популярно прозвані бізнес-джетами, ніколи не випускались. От і доводиться їх купувати за кордоном – у тому числі і в Бразилії (так-так – бо Legacy 600 є продуктом бразильської фірми EMBRAER).

 

Що ж таке бізнес-джет? Це невеликий реактивний літак, здебільшого, двомоторний (лише в лінійці французької фірми «Дассо» є тримоторні варіанти), здатний перевезти на велику дальність у максимально комфортних умовах кількох пасажирів. Бізнес-джети можуть проєктуватись «з нуля» або ж створюватись на базі звичайних пасажирських літаків (наприклад, BBJ на основі широко відомого Боїнга 737, або ж ACJ на базі «Ербаса» А319). Ось цей другий шлях і призвів до появи Legacy 600. В його основі – 37-місний реактивний лайнер ERJ-135 (вкорочений варіант 50-місного ERJ-145), який з’явився в другій половині 1990-х років. Прототип Legacy 600 (перероблений з прототипа ERJ-135, який раніше був прототипом ERJ-145 – доля літаків буває звивистою) вперше піднявся в повітря 31 березня 2001 р., а вже в лютому 2002-го почався серійний випуск. До 2019 р. виготовили 288 літаків Legacy 600.

 

Legacy 600 обладнаний двома турбовентиляторними двигунами «Роллс-Ройс» АЕ3007 і може перевозити до 13 пасажирів на дальність 5650 км або ж вісім – на 6390 км. Крейсерська швидкість складає 830 км/год, тобто, політ на максимальну дальність може тривати до восьми годин. Зрозуміло, що для VIP-персон створені усі умови для комфортного перебування на облавку. Інтер’єр Legacy 600 може бути виконаний відповідно до побажань замовника, є опції зі спальними місцями.

 

Бразильський бізнес-джет вважається достатньо надійним і міцним. 29 березня 2006 р. один з Legacy 600 над північчю Бразилії зіткнувся з рейсовим Боїнгом 737. Боїнг розбився, усі 154 пасажири і члени екіпажу загинули... А бізнес-джет, незважаючи на серйозні пошкодження лівого крила і оперення, дотягнув до найближчого аеродрому і успішно приземлився. Не дивно, що авіаційна служба «Вагнера» вибрала саме ці машини (Legacy 600 в їхньому парку не один).

 


Як не дивно, але літак, на якому здійснив останній політ прігожин – не новий, а секонд-хендовський. Не по-пацанськи якось J Випущений цей екземпляр був у 2007 р., змінив кількох власників зі Словенії, Австрії і Туреччини, поки у 2020 р. не потрапив до «Вагнера».

 

Яка ж причина призвела до крутого піке з висоти 9500 м? Версій, наскільки я розумію, є дві: робота ППО, або ж диверсія – вибух зазделегідь закладеної бомби. На користь першої говорять покази очевидців про інверсійні сліди від ракет і два вибухи, на користь другої – порівняна простота організації і необхідність залучення значно меншої кількості учасників. Що б не стало причиною, факт лишається фактом: один з найбільших воєнних злочинців сучасності зумів уникнути суду.

 

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"