РАФ особливого призначення

 


Побачивши таку розвалюху, ми, швидше за все, байдуже проминемо її. Лише фахівці, до того ж, добряче обізнані не стільки з історією радянського автопрому, скільки з історією ядерних проєктів СРСР, зможуть належним чином оцінити цю гору брухту. Отже, на фото – унікальний варіант відомого мікроавтобуса РАФ-2203, призначений для пересування... під землею! Невідомо, скількох власників він змінив, і в які нетрі замкаддя потрапив, аж поки не був виставлений на продаж в інтернеті.


 Отже, що ж це за машина? Це спецваріант мікроавтобуса, призначений для пересування в «об’єкті 1090» - підземному тунелі, який поєднує кремль з «об’єктом 54» резервним підземним центром під районом Рамєнкі. Тунель цей пристосований для руху як рейкового, так і безрейкового транспорту. Ним керівництво СРСР мало евакуюватись в разі початку ядерної війни.

 



Чим відрізняється підземний «рафік» від звичайного? Насамперед, зсувними дверима замість звичайних. Крім того, він на 15 сантиметрів вужчий. Ну, і, звичайно, має електродвигун.


 Один з колишніх працівників РАФу колись виклав «обрізки» фото підземного мікроавтобуса, які дозволяють зробити висновок, що ця машина призначена була для транспортування совдєповських геронтократів не тільки в сидячому положенні, але й в лежачому – раптом у когось від стресу серце прихопить.


 

В 1990-х роках «рафіки» були замінені «капіталістичними» «Ніссанами». Який зараз вид транспорту використовується в «об’єкті 1090» - невідомо.

 

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"