AMCA: що з цього вийде?
Схоже, шанувальники індійських «серіалів», присвячених
створенню чи закупівлі нових систем озброєння, матимуть шанс на продовження
насолоди від нового «шедевру». 7 березня 2024 р. урядова комісія з безпеки,
очолювана прем’єр-міністром Нарендрою Моді, ухвалила виділення коштів на
виготовлення прототипів перспективного середнього бойового літака Advanced Medium Combat Aircraft (АМСА). Проєкт
цей розвивається вже майже півтора десятиліття – і поки що це вписується в
графік створення попереднього індійського винищувача «Теджас» (початок
проєктування у 1985 р., політ першого демонстратора технологій – у 2001-му). Виконавці
АМСА – ті ж, що й «Теджаса»: Агентство авіаційних
розробок ADA (Aeronautical Development Agency) та державний концерн HAL (Hindustan Aeronautics Limited).
Що планується отримати на виході? Двомоторний винищувач п’ятої
ґенерації, який за габаритами (довжина 17,6 м, розмах крила 11,13 м) приблизно
відповідає корейському KF-21. Літак повинен бути здатним розвивати надзвукову крейсерську швидкість без
увімкнення форсажу, а максимальна швидкість становитиме 2,15 М. Задля
забезпечення зниженої помітності АМСА отримає внутрішній відсік озброєння,
здатний помістити різноманітні бомби і ракети загальною масою до 1500 кг. На 14
зовнішніх вузлах можна буде підвісити ще 6500 кг навантаження – але тоді про
зниження помітності не буде й мови. Зниженню помітності сприятиме і
використання радіопоглинаючих матеріалів.
АМСА планується обладнати «просунутою» системою управління
боєм, яка забезпечить інтеграцію даних від різних джерел, а також радаром з
електронним фазовим скануванням.
Планується у 2027-2029 рр. виготовити п’ять прототипів
АМСА, причому два останніх мають бути максимально наближені до серійних машин.
На першому етапі заплановане виробництво 40 серійних літаків AMCA Mk 1, обладнаних американськими двигунами F414 (такими ж, як на «Супер Хорнетах» і на «Теджасі» Mk 2). Перші з них мають бути передані ПС Індії у 2030 р. і досягти початкової
бойової готовності у 2032-му. Готовий закластись, що цей термін дотримати не
вдасться: у історії «Теджаса» від польоту першого демонстратора технологій до
постачання серійних машин пройшло майже 14 років. Враховуючи накопичений
індусами досвід і наявність відпрацьованих коопераційних ланціюжків, у випадку
АМСА я б скоротив цей термін удвічі – до 6-7 років. Але три роки – це надмірний
оптимізм.
Приблизно з 2035 р. мають надходити на озброєння літаки
АМСА Mk 2, які отримають нові двигуни, спроєктовані в Індії спільно з французькою
фірмою SAFRAN. Первинний обсяг замовлення на цей варіант складе орієнтовно 100 літаків –
для п’яти ескадрилей. В перспективі ж АМСА має стати заміною для Су-30МКІ.
Отже, дорогі шанувальники індійського авіапрому, запасаємось
терпінням та поп-корном і спостерігаємо!
Шановні читачі,
якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 4731 2196 4166 1818
Коментарі
Дописати коментар