Незвичний "Урал"
Вантажні автомобілі нечасто потрапляють до нашої рубрики –
не такі вже вони й аналоховнєти. Але сьогодні я вирішив розповісти про один
досить цікавий і рідкісний зразок – чотиривісну вантажівку з броньованою
кабіною «Урал-532303». Нагода вже традиційна – 20 квітня з’явились фото
знищеною машини цього типу. Історія цього «Урала» досить заплутана, та все ж варта
того, щоб розповісти її бодай коротенько.
З 1977 р. в совдєпії велась розробка нової родини
вантажівок під шифром «Суша». Серед моделей цієї родини був і чотиривісний
повнопривідний автомобіль з кабіною від КамАЗа і дизелем ЯМЗ, який розроблявся
на Уральському автозаводі. У 1980 р. родина «Суша», включаючи і «предка» нашого
персонажу – «Урал-5322» - була рекомендована для взяття на озброєння. Однак
масовому виробництву завадила низька надійність двигуна і маса недопрацювань в
конструкції автомобіля. 1985 р. був готовий варіант «Урал-5323» вантажопідйомністю
9 тонн з дизелем КамАЗ потужністю 260 к.с. і низкою інших удосконалень.
Нарешті, 1989 р. почався випуск цієї моделі, але вівся він крихітними партіями.
Причина – прагнення до уніфікації, яке проявилось у вимозі застосувати кабіну
від КамАЗа. Вона погано «сідала» на чотиривісне шасі, потребувала багато ручної
праці для підгонки. Як наслідок – автомобілі «Урал-5323» складались не на
конвеєрі, а на стапелях.
Альтернативою КамАЗівському двигуну став «Урал-744» - копія німецького дизеля повітряного охолодження «Магірус». Випускати їх мав новозбудований Кустанайський дизельний завод в Казахстані. 1990 р. тут виготовили перші двигуни, але за три роки зуміли випустити тільки 405 дизелів, після чого виробництво зупинили. А тут ще вночі проти 15 квітня 1993 р. ущент згорів моторний завод КамАЗу. Довелось повертатись до дизелів ЯМЗ. Машина з таким двигуном позначається «Урал-5323-20». Виробництво їх велось гомеопатичними дозами – не більше кількох десятків машин на рік. Саме ця модель і стала основою для персонажа нашої розповіді – «Урал-532303». Головною відмінністю його від базового варіанту є броньована кабіна масою дві тонни, виготовлена з 8-мм сталі (товщина броньового скла вікон – 33 мм).
Перший екземпляр «Урал-532303» виготовили у 2000 р., 2002
р. військо отримало першу промислову партію – аж п’ять автомобілів! Інформацію
про загальний обсяг випуску «Уралів-532303» мені знайти не вдалось. Та ризикну
припустити, що виготовили їх не більше кількох десятків. На користь цього
припущення говорить і той факт, що знищений 20 квітня автомобіль – це взагалі
перша машина цього типу, знищена в ході російсько-української війни.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете
докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 4731 2196 4166 1818
Коментарі
Дописати коментар